söndag 30 oktober 2011

Pannband med eller utan blomma

Utan blomma är nog det alternativet jag skulle välja. Men jag kunde inte låta bli att virka en blomma för att göra pannbandet lite färggladare och roligare!

Så här virkas blomman - nejlika
Lägg upp på virknål nr 2. 6 lm och slut till en ring med en sm. 3 lm  = 1:a stolpen, 14 st i ringen och avsluta med en sm i 3:e lm. ( Börja alla varv med 3lm = första stolpen och sluta med 1 sm. Inget av dessa anges i fortsättningen).
Varv 2: 1 st i var st = 15 st
Varv 3: 2 st i var st = 30 st
Varv 4: 2 st i var st = 60 st
Varv 5: 2 st i var st = 120 st
Varv 6: *1 fm, 3 lm hoppa över 1m* upprepa från *. Tag av garnet.
Virka 3 lika blomblad och sy ihop alla tre till en blomma.

10 kommentarer:

  1. Men åh, vad fint. Blomman var ju förträfflig, även om jag som du nog skulle ha just det pannbandet utan. Men jag ser redan många andra användningsområden till den maffiga blomman.
    Ang boken i mitt inlägg, det var tack vare din fin sjal/krage som jag upptäckte den.

    SvaraRadera
  2. Ljuvligt pannband, både med och utan blomma!

    SvaraRadera
  3. Åh så fint!! Jag tycker nejlikan passar jättefint till. Dessutom matchar det lilla lappen också.

    SvaraRadera
  4. Gillar ditt fina pannband med den fina blomman på :)

    SvaraRadera
  5. Vilket fint pannband och blomma. =o)

    SvaraRadera
  6. så mycket fint du har här!!

    SvaraRadera
  7. Verkligen fint pannband! Men jag skulle nog också valt utan blomma. Lite mer less is more. :-)

    SvaraRadera
  8. Snyggt och tack för mönstret.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...